Raad van Belang – een belangrijke schakel voor de werksituatie

Ruimtemeesters heeft een zelf ingestelde Raad van Belang, dat een goed verdeelde vertegenwoordiging van alle werknemers binnen Ruimtemeesters is. De Raad bestaat uit medewerkers van Advies, medewerkers van Detachering en medewerkers van Jong Ruimtemeesters (een medewerker onder de 30 jaar). Zij vertegenwoordigen de medewerkers en overleggen over algemene zaken die van belang zijn voor alle medewerkers binnen Ruimtemeesters. De Raad van Belang adviseert het management van Ruimtemeesters over deze onderwerpen.

Twee keer per jaar overlegt de Raad van Belang samen met het management over onderwerpen die belangrijk zijn voor medewerkers, zoals de bonusregeling, systemen waar medewerkers mee werken, tijd schrijven en andere zaken die er spelen onder medewerkers. Ook worden er nieuwe ideeën besproken, bijvoorbeeld over de toekomst van Ruimtemeesters. En natuurlijk spreken we ook over de organisaties van uitjes en feestjes. De Raad van Belang vergadert meestal gedurende een etentje.

De Raad van Belang geeft namens de medewerkers advies over beslissingen en ideeën aan het management en HR. Onderwerpen voor de overleggen worden door hen zelf (eventueel namens andere Ruimtemeesters) aangedragen of worden voorgelegd door het management. Deze onderwerpen worden dan inhoudelijk besproken en elk lid mag er dan iets over zeggen. Uit deze bespreking volgt dan een actiepunt of er wordt de volgende vergadering doorgegeven wat er mee gedaan is. Hierdoor worden voorstellen verbeterd of sluiten meer aan op de werksituatie.

De Raad van Belang is van meerwaarde voor de medewerkers en het management van Ruimtemeesters. Wanneer je bij Ruimtemeesters komt werken, kan je er zelf voor kiezen om deel uit te maken van de Raad van Belang. De Raad zorgt ervoor dat er gerouleerd wordt en dat de verschillende groepen binnen Ruimtemeesters vertegenwoordigd zijn.

Weten hoe het is om te werken bij Ruimtemeesters? Kijk op onze Werken bij-pagina voor nog meer informatie, vacatures en leer onze collega’s kennen!

Gepubliceerd op jul 27, 2021 en geschreven door:
Koen van Polanen

Koen van Polanen

Directeur / Juridisch Adviseur

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbriefinschrijving