Servicedesk Leefomgeving: uw werkvoorraad in goede handen

Servicedesk Leefomgeving, een initiatief van Ruimtemeesters, is een team van ervaren specialisten dat gemeenten helpt om de opgelopen achterstanden in ruimtelijke dossiers snel af te handelen. Gemeenten hebben alsmaar groeiende werkvoorraden. Servicedesk Leefomgeving zorgt ervoor dat gemeenten deze werkvoorraad kunnen onderbrengen bij een passend projectteam van planologen en juristen. Dit projectteam zorgt dan dat de ruimtelijke dossiers snel en kwalitatief behandeld worden en voorzien worden van een advies. Gemeenten kunnen hierdoor het serviceniveau naar initiatiefnemers en burgers op het vertrouwde hoge peil houden.

Hoe gaat dat in zijn werk?

Wanneer een gemeente behoefte heeft aan het uit handen nemen van werkvoorraad, kunnen zij Servicedesk Leefomgeving inschakelen. Via de website, mail of per telefoon kunnen gemeenten in contact komen met Servicedesk Leefomgeving. De wensen en behoeften worden dan besproken en er worden concrete afspraken gemaakt over planning en resultaat. Per dossier wordt er een projectteam van juristen en planologen samengesteld die ervoor zorgt dat de dossiers voorzien worden van een advies.

Met wat voor soort dossiers kan Servicedesk Leefomgeving gemeenten helpen? Denk aan principeverzoeken RO, bestemmingsplannen en wijzigingsplannen. Maar ook voor Quickscans RO & Milieu, zienswijzennota’s, ruimtelijke onderbouwingen, handhavingsdossiers en bezwaar- en beroepszaken kunnen gemeenten terecht bij Servicedesk Leefomgeving.

Een passend projectteam op maat

Servicedesk Leefomgeving bestaat uit een team van juristen en planologen. De gemeente krijgt een vast contactpersoon, de procescoördinator, waar contact mee wordt gehouden over de voortgang van de afhandeling van de dossiers. Deze procescoördinator bewaakt het proces en is de schakel tussen gemeente en projectteam.

Wanneer er buiten het projectteam specialistische kennis nodig is, worden externe partijen ingeschakeld. Dit zijn vaste partijen binnen het netwerk van Servicedesk Leefomgeving die flexibel en kwalitatief kunnen worden ingeschakeld. Zo krijgen gemeenten altijd de juiste expertise om de ruimtelijke dossiers van advies te voorzien.

Inmiddels maken diverse gemeenten hier met veel succes gebruik van. Wij vertellen u graag meer over de ervaringen van anderen en brengen u indien gewenst met hen in contact. Interesse of meer weten? Ga dan naar de website van Servicedesk Leefomgeving of neem direct contact op via info@servicedeskleefomgeving.nl (mail) of 088-4002810 (telefoon).

Gepubliceerd op aug 13, 2021 en geschreven door:
Rien Raijmakers

Rien Raijmakers

Commercieel Directeur

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbriefinschrijving