Servicedesk Leefomgeving (outsourcing)
Iedere gemeente streeft naar korte doorlooptijden van ruimtelijke procedures om de dienstverlening op een hoog niveau te houden. Een snel geholpen burger of bedrijf is immers een tevreden burger of bedrijf. Ditzelfde geldt voor snelle actie op het moment dat regels niet worden nageleefd.
De integrale en inhoudelijke behandeling van dossiers vergt echter tijd en zorgvuldigheid. Steeds vaker ontbreekt het gemeenten aan de juiste capaciteit voor de alsmaar groeiende werkvoorraad. Een tekort aan ervaren medewerkers is inmiddels een gegeven. Servicedesk Leefomgeving biedt hiervoor de oplossing.
De adviseurs van Ruimtemeesters geven via de Servicedesk Leefomgeving juridisch-planologisch advies en nemen dossiers voor u uit handen. Wij staan voor u klaar op de momenten dat het echt nodig is. Wij kunnen u helpen bij het afhandelen van het volgende type dossiers:
Planologisch advies
- Vooroverleg- en/of principeverzoek
- Legalisatieverzoek
- Omgevingsvergunning
- Bestemmingsplan
- Wijzigings- of uitbreidingsplan
Juridisch advies
- Bezwaarzaak
- Beroepszaak
- Handhavingsverzoek
- Handhavingszaak
- Anterieure overeenkomst
Onze werkwijze
Onze Servicedesk Leefomgeving kent een vaste werkwijze. Als uw gemeente een dossier bij ons belegd, dan maken wij eerst met u duidelijke afspraken over de behandeling hiervan. Afspraken over onder andere de werkwijze, doorlooptijd en prijs. Daarna verbinden wij één van onze adviseurs aan uw gemeente. Hij of zij zal de rol van coördinator op zich nemen. De coördinator zorgt ervoor dat de werkzaamheden voor een dossier binnen ons team worden verdeeld, op basis van de benodigde (juridische) expertise. De werkzaamheden worden uitgevoerd op ons eigen kantoor. Daarnaast is de coördinator uw vaste aanspreekpunt voor de voortgang van het dossier, de lokale afstemming en vragen.